Klasy Ib i Id

W PORONINIE

07 września 2010 roku wychowawczyni klasy Ib zaproponowała swoim wychowankom wspólny wyjazd w Tatry. Większość uczniów poparła pomysł i z chęcią zgodziła się uczestniczyć w wycieczce w góry. Razem uzgodniliśmy szczegóły eskapady. Dołączyło do nas kilkoro uczniów z klas drugich i trzecich. Opiekunami wycieczki zostali; p. Katarzyna Pecelt, p. Bogusław Cieślak, p. Edyta Sańpruch. Wyprawa odbyła się w dniach 27.09.2010 -01.10.2010 (poniedziałek-piątek).

Pierwszego dnia wycieczki, w poniedziałek 27.09.2010, wszyscy uczestnicy zebrali się o godzinie 7.00 na parkingu koło szkoły. Zanim wyruszyliśmy w drogę, policja sprawdziła stan techniczny autokaru. W czasie ośmiogodzinnej podróży mieliśmy trzy przerwy, by móc rozprostować nogi i zjeść coś ciepłego. Około godziny 15.10 zakwaterowaliśmy się w pensjonacie „Baca” 5 F przy ulicy Tatrzańskiej w Poroninie, miejscowości położonej niedaleko Zakopanego. Następnie pojechaliśmy do pobliskich term w Bukowinie Tatrzańskiej. Po powrocie z basenu zjedliśmy obiadokolację. Później mieliśmy czas na rozgoszczenie  i rozpakowanie się.

Drugiego dnia podróży, we wtorek 28.09, wyjechaliśmy o godzinie 8.30 do Doliny Kościeliskiej. Idąc przez dolinę, podziwialiśmy piękne widoki gór, lasów i strumieni. Zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie na tle tych niezwykłych krajobrazów. Zwiedziliśmy Jaskinię Mroźną, w której było ciemno, wilgotno i ślisko. Łatwo tam o potknięcie. Dotarliśmy do schroniska, gdzie mieliśmy krótki odpoczynek przed dalszą wędrówką. Około godziny 16.00 wróciliśmy do pensjonatu. Do obiadokolacji o godzinie 18.00 mieliśmy czas dla siebie, by móc trochę wypocząć.

Prawie cały dzień padał deszcz.

Trzeciego dnia wyprawy, w środę 29.09., po śniadaniu o godzinie 9.00 pojechaliśmy zobaczyć skocznie narciarskie: Wielką, Średnią i Małą Krokiew. Obserwowaliśmy trening grupy skoczków narciarskich. Obejrzeliśmy kościółek w Jaszczurówce, który został zbudowany w stylu zakopiańskim w 1907 roku. Zwiedziliśmy kościół Matki Boskiej Fatimskiej na Krzeptówkach, drugi taki ośrodek kultu w Europie (po Fatimie). Powstał jako wotum wdzięczności za ocalenie życia  Jana Pawła II  po zamachu 13 maja 1981 roku. Obecnie jest planowana rozbudowa tego miejsca.. Byliśmy na cmentarzu dla osób szczególnie zasłużonych na Pękowym Brzyzku. Spoczywa tam m.in. pisarz Kornel Makuszyński. Jego mogiła jako jedyna jest ozdobiona kolorowymi plakietkami, przynoszonymi przez dzieci.

Odwiedziliśmy także Muzeum Tatrzańskie, gdzie oglądaliśmy wiele ciekawych eksponatów. Później mieliśmy chwilę odpoczynku w pensjonacie. O godzinie 19.30 rozpoczęła się dyskoteka.

Czwartego dnia wyjazdu, w czwartek 30.09., zjedliśmy śniadanie o 9.00 i pojechaliśmy do Zakopanego. Wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę, na szczycie było zimno i prószył śnieg. Gdy zjechaliśmy, dostaliśmy około czterech godzin czasu wolnego na Krupówkach. Dziewczyny kupiły i wręczyły chłopcom prezenty z okazji Dnia Chłopaka. Następnie wróciliśmy do miejsca naszego noclegu, by spakować się.

Piątego dnia zielonej szkoły o godzinie 9.30, po zapakowaniu bagaży, udaliśmy się w drogę powrotną. Podczas podróży mieliśmy kilka postojów. Zjedliśmy obiad w McDonaldzie w Radomiu.

Do Belska Dużego przyjechaliśmy około godziny 17.00. Na miejscu czekali na nas stęsknieni rodzice. Pełni wspaniałych wrażeń wróciliśmy do domów.

W szkole na lekcji języka polskiego wspominaliśmy i opowiadaliśmy istotniejsze szczegóły wycieczki. Wszyscy uczestnicy wyprawy są zadowoleni z przeżyć, których doświadczyli podczas wyjazdu w góry.