Warmia i Mazury warte odwiedzin…
Wycieczka klas IIIc i IIId
4-7 października 2016

We wtorek 4 października o godzinie 7 wyjechaliśmy autobusem do Olsztyna. Podróż trwała 4 godziny. Do ośrodka, prześlicznie położonego tuż nad jeziorem Pluszno,  dotarliśmy około 12, przydzielono nam pokoje, rozpakowaliśmy się, zjedliśmy obiad i wyszliśmy na dwór, na lekcję geografii i biologii.

Przewodnik- pan Piotr, opowiadał nam o tym, jak powstawały jeziora, o lokalnych glebach, gatunkach drzew, bogatej roślinności. Pan Piotr zaprowadził nas nad jezioro Pluszno. Byliśmy też na torfowisku, podziwialiśmy typową roślinność.

Następnie poszliśmy spacerować po lesie. Wróciliśmy na godzinę 18 i zjedliśmy kolację. Po kolacji mieliśmy przyjemność gościć Seniora, emerytowanego przewodnika Warmii,  który z wielką pasją  opowiadał nam historię regionu. To była niezapomniana lekcja historii dla nas wszystkich. Byliśmy pod wielkim wrażeniem ilości dat, nazwisk i faktów historycznych przywołanych przez pana Zdzisława

Drugiego dnia wstaliśmy  wypoczęci i pełni energii. Zjedliśmy pyszne śniadanie po czym udaliśmy się do autokaru. Podczas jazdy Pan Fliszkiewicz opowiadał nam o historii Lidzbarka Warmińskiego i Olsztynka. Po około godzinnej jeździe dotarliśmy do Lidzbarka. Najpierw zwiedziliśmy kościół   Św. Apostołów Piotra i Pawła. Następnie przeszliśmy do Zamku Biskupów Warmińskich z XIV wieku, gdzie czekała na nas rewelacyjna pani przewodnik. Słuchając jej ciekawych, barwnych opowieści  zwiedzaliśmy kolejne sale i dowiadywaliśmy się jak żyło się w dawnych czasach. To w tym zamku mieszkał biskup Ignacy Krasicki    (znany nam wszystkim z lekcji języka polskiego).

Dodatkową atrakcją zamku była czasowa wystawa obrazów  Sotera Jaxy- Małachowskiego, polskiego malarza, pejzażysty i marynisty.

Następnym miejscem, które zobaczyliśmy był Olsztyn. Zwiedziliśmy stare miasto i muzeum. Dostaliśmy zadanie specjalne, każdy miał znaleźć symbolicznego „gąsiora” i dowiedzieć się co to jest. (my już wiemy !)

Trzeciego dnia po śniadaniu ruszyliśmy do Muzeum Budownictwa Ludowego - Parku Etnograficznego (skansenu) w Olsztynku. Znajduje się tam 37 budowli, do każdej z nich można wejść i obejrzeć przedmioty w środku, które były dopasowane do wieku, stylu budowli. Skansen wywarł na nas niesamowite wrażenie ponieważ dosłownie zatrzymał się tam czas. Mimo deszczowej pogody wizyta się udała.

Na 14 wróciliśmy na obiad. Następnie wspólnie spędzaliśmy czas grając w jengę, w  twistera (wygibajtusa) i skacząc w gumę.  Na zakończenie wieczoru zrobiliśmy dyskotekę. Mogliśmy wytańczyć się „do utraty tchu”.

Ostatniego dnia po śniadaniu każdy z nas spakował swoje rzeczy i przygotował swój pokój do odebrania. Nauczyciele dokładnie sprawdzili pokoje, a my w tym czasie mogliśmy ostatni raz pospacerować po lesie. Następnie wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do najlepszej cukierni w Olsztynku po smakowite jagodzianki. Po niespełna godzinie ruszyliśmy w kierunku Belska. Do domu dotarliśmy szybko i bezpiecznie.

Uważamy, że wycieczka była niesamowita, pomimo niesprzyjającej pogody, wzbogaciliśmy swoją wiedzę i zobaczyliśmy wiele wspaniałych obiektów. Wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci.