Spotkanie z biegaczem długodystansowym |
JACKIEM BŁAŻEJCZYKIEM |
10 września 2014 r. wszystkie klasy gościły u siebie p. Jacka Błażejczyka, |
który na zaproszenie nauczyciela wychowania fizycznego p. Konrada Sadowskiego |
przyjechał
opowiedzieć o swojej pasji. |
. |
![]() |
. |
Pan
Jacek Błażejczyk jest biegaczem długodystansowym,
uczestnikiem półmaratonów (21 km 97m), maratonów
(42 km 195m) |
Konkurencja Half-Ironman (Ironman 70.3), w której p. Jacek bierze udział, to: |
1,9 km pływania / 90 km jazdy rowerem / 21 km
biegu. |
W pierwszej części lekcji p. Jacek opowiadał dzieciom na temat biegania. Rozpoczął od specjalistycznego ubioru do biegania: buty (inne na asfalt, inne w góry, inne na starty, inne na trening, skarpetki (muszą mocno przylegać do stopy), spodenki (głównie legginsy zapobiegające obtarciom), koszulka („techniczna” oddychająca tzn. odparowująca pot), czapka bądź okulary (chroniące od słońca). Cały czas powtarzał, że „każda część ubioru jest niezwykle ważna, bez tego nie da się ukończyć biegu”. Następnie opowiedział o
sprzęcie, z którego korzysta podczas biegów:
plecak (lekki z pojemnikiem na wodę i rurką do
picia podczas biegu i z kieszeniami na batony
energetyczne), rękawki (na chłodniejsze dni lub
starty w nocy – temperatura schodzi nawet do 5 stopni), stuptuty
(ochraniacze na stopy i buty, stosowane między
innymi po to, żeby kamyczki nie
wpadały do buta podczas biegów terenowych),
zegarek z GPS (mierzącym tętno, tempo, dystans,
prędkość). |
![]() |
![]() |
![]() |
Druga część lekcji to
trening z naszym gościem. Pan Jacek
przeprowadził rozgrzewkę, potem omówił ćwiczenia
i po podziale na trójki dzieci rozpoczęły
specjalne ćwiczenia poprawiające technikę biegu.
W tych samych grupach dzieci przebiegły pełne
okrążenie na szkolnej bieżni w tempie wysokim na
poprawę wytrzymałości biegowej. Na koniec
wykonały kilka ćwiczeń oddechowych i - zbiórka. |
![]() |
![]() |
Trzecią - ostatnią - część
lekcji przeznaczyliśmy na oglądanie medali i
pamiatek p. Jacka Błażejczyka z jego startów w
Polsce i zagranicą, m.in. w Berlinie.
Różnorodność medali, ich kształty i kolory
zadziwiły dzieci. W ciszy oglądano unikalne
trofea, zadając różne ciekawe i wyszukane
pytania. Lekcje z udziałem naszego gościa należy uznać za udane, uczniowie byli pod wrażeniem długości biegów |
i z ciekawością słuchali opowieści profesjonalnego sportowca. |
Konrad Sadowski |
Zdjęcia - Ilona Pawłowska |
Imprezy 2014/2015 |